Translink Italia
  • en_USEnglish
  • Home
  • CHI SIAMO
    • IL TEAM
    • LA NOSTRA STORIA E I NOSTRI VALORI
    • Associations And Partnerships
  • ATTIVITÀ
  • OPERAZIONI
  • SETTORI INDUSTRIALI
    • Automotive
    • Food & Beverage
    • Healthcare
    • INDUSTRIA
    • TMT
    • LOGISTICA
  • UFFICI
  • CONTATTI
  • Italy News
  • International News
  • Cerca
  • Menu Menu

Video History Section

Sei in: Home1 / Video History Section

TRANSLINK STREMPEL & CO. SRL

Via Nirone 2
20123 Milano, Italy
P.IVA 06992850963

Via delle Industrie, 19c
30175 Venezia, Italy.

T. +39 02 9455 5600
F. +39 02 9455 5614
E. strempel@translinkcf.it

Menu

  • HOME
  • CHI SIAMO
  • ATTIVITÀ
  • OPERAZIONI
  • SETTORI INDUSTRIALI
  • UFFICI
  • NEWS
  • CONTATTI

NEWSLETTER

Ho letto e accetto l’informativa Privacy

© 2022 Translink Strempel & Co. srl - All rights reserved | Tutela Della Privacy | Uso Dei Cookies
Scorrere verso l’alto
it_ITItaliano
en_USEnglish it_ITItaliano
Manage Cookie Consent
Questo sito utilizza i cookie. Continuando a navigare sul sito accetti l'utilizzo dei cookie. Ulteriori dettagli
Functional Sempre attivo
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Gestisci opzioni Gestisci servizi Gestisci {vendor_count} fornitori Per saperne di più su questi scopi
View preferences
{title} {title} {title}

Filippo Faccenda

PARTNER

Filippo, che opera dal nostro ufficio di Roma, ha iniziato la sua carriera in Banca Leonardo dove ha lavorato nella Sala Operativa prima al Desk di Volatilità e poi al Desk Institutional Sales. Successivamente, sempre in Banca Leonardo, ha lavorato come analista finanziario presso l’Ufficio Studi. Per oltre otto anni ha seguito molte società quotate operanti in diversi settori: industriale, infrastrutture, tecnologia, immobiliare, servizi.

Nel 2009 Filippo ha iniziato a lavorare in un single family office basato a Lugano in Svizzera, rispondendo direttamente al board, ha avviato lo start up del family office pianificando  e conducendo il processo di diversificazione quale Responsabile degli Investimenti. In tale veste ha potuto operare su scala globale e nelle principali asset class seguendo innumerevoli transazioni ed effettuando significativi investimenti sia diretti che attraverso fondi.

Nel 2024 Filippo è entrato a far parte di Translink come Partner.

Filippo è laureato in Economia e Commercio alla Sapienza di Roma ed è socio ordinario Aiaf dal 2001. Filippo è in grado di portare avanti transazioni sia in italiano che in inglese.

Immagine1

Pedro Carderelli

ANALYST

Pedro svolge il ruolo di Analyst presso Translink Italia. Ha conseguito una laurea in Commercio presso la Smith School of Business della Queen’s University in Canada. Pedro è in grado di lavorare in italiano, inglese e portoghese.

Riccardo Favero

DIRECTOR

Riccardo svolge il ruolo di Director. Ha più di sette anni di esperienza lavorativa internazionale: ha lavorato a Londra dove ha svolto il ruolo di consulente contabile per alcuni famosi marchi italiani e poi quello di Accounting and Finance Manager della filiale inglese di una società del gruppo Krones. Nel 2022 è rientrato in Italia come M&A Analyst per una boutique finanziaria basata in veneto. Riccardo ha conseguito la laurea magistrale in Amministrazione, Finanza e Controllo all’Università Ca’ Foscari di Venezia.

Riccardo Vito

ANALYST

Riccardo svolge il ruolo di Analyst. Ha conseguito la Laurea in Economia Aziendale presso l’Università degli Studi di Firenze e un Master in Amministrazione, Finanza Aziendale e Controllo presso l’Università Bocconi di Milano. È in grado di svolgere la sua attività in italiano e inglese

Irene Cassamagnago

OFFICE MANAGER

 

Riccardo Calabrò

ANALYST

Riccardo svolge il ruolo di Analyst. Ha conseguito una laurea triennale in Economia dei Mercati e degli Intermediari Finanziari presso l’Università Cattolica di Milano e sta terminando un Master of Science in Finance presso la Grenoble Ecole de Management. È in grado di svolgere la sua attività in italiano, inglese e francese.

Filippo Dalponte

PARTNER

Filippo Dalponte è un professionista senior con una lunga carriera nel settore dell’Investment Banking italiano ed una vasta esperienza nelle attività di Corporate Finance ed M&A.

Filippo ha lavorato per alcune delle più prestigiose banche d’affari, società di advisory ed istituzioni finanziarie, tra cui La Compagnia Finanziaria, Gruppo Sopaf, Efibanca, Centrosim, Mitfin. Ha assistito numerose società di grandi e medio-piccole dimensioni in operazioni di Debt Capital Market, Acquisition Finance, Equity Capital Market (ha gestito oltre 10 IPO sui mercati azionari italiani), M&A, valutazioni e fairness opinion. Vanta relazioni consolidate con il settore del Private Equity, avendo lavorato con molti dei più importanti investitori finanziari del mercato italiano su operazioni nei più svariati  settori.

Filippo si è laureato in Economia Aziendale con specializzazione in Finanza Aziendale presso l’Università Bocconi. Ha poi frequentato corsi di alto livello presso la SDA Bocconi School of Management in gestione finanziaria d’impresa e Corporate Finance. Filippo parla italiano e inglese e gestisce affari in entrambe le lingue. Si occupa principalmente dei settori manifatturieri, dei beni di consumo, di alimentari e private equity.

WILL HOLMES

WILL HOLMES

DIRECTOR

Will has over 10 years’ experience in M&A, having advised on a broad range of transactions including owner-managed businesses, large corporates and private equity.

He has extensive experience in providing shareholders and management teams with strategic advice on corporate mergers & acquisitions, business disposals, exit strategies, management buy-outs/buy-ins and raising debt or equity capital.

Will’s sector experience spans a wide range of markets, and he is a member of our Energy & Environment specialist sector group.

Will enjoys spending his free time with his young family around the Yorkshire countryside and has a passion for a range of sporting hobbies including golf, skiing and general fitness.

MATT SCOTT

MATT SCOTT

DIRECTOR

Matt has over 15 years’ of mid-market corporate finance experience across numerous sectors including TMT, Logistics, Manufacturing and Business Services.

He advises owner-managers, corporate and private equity clients, with a particular focus on M&A strategy and execution.

Matt has been described as being a cornerstone in the successful completion of the transaction, always on top of the facts and totally on the ball in constantly changing situations.

He is a member of the ICAEW and holds a MA in Finance.

JOHN LONGSTAFF

JOHN LONGSTAFF

DIRECTOR

John has worked in the corporate finance industry for over 20 years including in M&A at a top six firm, as an investment professional at a private equity house and now at Translink Corporate Finance.

He enjoys advising a wide variety of business owners, management teams and financial institutions on a range of corporate transactions and strategies. Since joining Translink Corporate Finance John has been responsible for the successful delivery of several domestic and cross-border disposals and fund raisings including for a building products business which enabled transformational growth.

John spends his downtime either walking his dog Doris with his family, or road cycling in the peak district.

TIM BRIND

TIM BRIND

DIRECTOR

Tim is an experienced deal maker, having enjoyed working with privately owned businesses for over 15 years.

His experience cuts across a wide range of industry sectors, advising clients on disposals to strategic acquirers and financial investors, providing advice on raising funds for growth or acquisitions and advising management teams through private-equity-backed MBOs.

Tim enjoys an active social life, maintaining his passion for golf and playing off a +1 handicap and regularly competing in Sheffield and Yorkshire teams as well as some national events when time permits!

DECLAN SAVAGE

DECLAN SAVAGE

DIRECTOR

Declan has over eight years’ experience of providing corporate finance advice to owner managers and ambitious management teams. In recent years he has advised on a number of company sales, corporate acquisitions and MBOs for clients across a range of sectors including automotive, TMT, industrial and healthcare.

In 2019 he was named Emerging Dealmaker of the Year at the Insider Sheffield City Region Dealmakers Awards.